Nyhetsbrev fra kretsen

Postet av Stavanger Bordtennisklubb den 12. Nov 2023

Alt-tekst

Nyheter og gratis kurs fra idrettskretsen.

RIKsnytt

• Meld deg på høstens kurs for MittVarsel og få egen portal til behandling av varslingssaker i ditt idrettslag

• Er din klubb møteplass for ungdom fra Norge og ukrainske flyktninger i Norge, i aldersgruppen 13-30 år? Da kan dere sjekke ut muligheten til å søke midler fra Erasmus+
  • Er du ansvarlig for å registrere politiattester i din klubb? På disse sidene finner du all informasjon du trenger.
  • Både idrettskretsen og fylkeskommunen tildeler midler til internasjonale idrettsarrangement

Idébank for idrettslag

Hvordan ta imot nye tillitsvalgte frivillige og ansatte på en god måte? Trenger du maler og forslag til interne retningslinjer for trenere, reiseledere, foreldre, eller rundt klubbens håndtering av mobbing, alkohol e.l?

I den nye idebanken finner du gode aktiviteter for å ta imot nye frivillige, tillitsvalgte og ansatte i idretten, sånn at de kommer inn i sin rolle på en god måte. Idebanken er under fortløpende oppbygging, og kan brukes av alle. Plukk gjerne ut noen aktiviteter til å lage en egen rutine som du vil bruke.

#STOPP

Norsk idrett står sammen når vi sier #STOPP til rasisme, kjønnshets, homohets og alle andre former for diskriminering.

For å tydeliggjøre vårt klare standpunkt mot alle former for diskriminering, har vi laget en nyttig temaside for alle organisasjonsledd i norsk idrett.

RIKs ledersamling 2023

Vi inviterer til heldagssamling for daglig ledere og administrativt ansatte i idrettslag i fylket - og til fellessamling sammen med styreledere på ettermiddagen. Den røde tråden i årets ledersamling er klubbøkonomi.

Vi har rekordmange påmeldte i år, og det gledes!

Vi gjør plass til noen flere, og påmeldingsfristen er utvidet til 13. november. Sees vi?

KOMMENDE KURS (GRATIS)

WEBkurs: "Hvordan styrke treneren for bedre å forstå atferd som utfordrer"

Våre venner i Innlandet idrettskrets arrangerer digital inspirasjonskveld 14. november kl.19-20, og alle interesserte er invitert!

Temakvelden byr på caser og innspill som er nyttige å ta med seg tilbake på treningsfeltet.

Bildetekst

"Idrettsungdom, ernæring og doping – hva trender i 2023?"

Rogaland idrettskrets inviterer i samarbeid med Antidoping Norge og Sunn Idrett til seminar torsdag 30. november 2023 kl. 17-19 i Stavanger.

Er du trener, leder, foresatt, lærer, helsesykepleier eller på andre måter i kontakt med ungdom uavhengig av ambisjonsnivå innen idretten? Hjertelig velkommen til seminar. Gratis, men krever påmelding.