Lokale

Du finner oss i den gamle Curlinghallen i 2. etasje ved siden av Stavanger Ishall. Det er en flerbrukshall sammen med Stavanger Fekteklubb og Bueskytteklubb. Der har vi c. 300 m2 der vi får plass til opptil 9 bord. Klubben vår ble grunnlagt tilbake i 1958 og holdt til i Stavanger Idrettshall i mange år før vi flyttet til det nye lokalet i januar 2023.

Vil du bli medlem?

Du søker medlemskap ved å logge deg på minidrett.no, evt opprette ny bruker. Følg veiledningen under "Medlemskap" ved å søke på "Stavanger Bordtennisklubb". Som forelder kan du søke medlemskap på vegne av barna.
Når søknad er sendt går det melding til klubben og du vil motta en bekreftelse på innmelding. Etter en tid blir det sendt faktura pr email. Husk at den email du er registrert med i minidrett blir brukt så sjekk at den er riktig i din profil.
Fornying av medlemskap skjer automatisk fra klubbens side dersom det ikke er sendt utmelding. Utmelding skjer via Min side på minidrett.no. Dersom medlemskap avsluttes i en betalt periode vil resterende beløp ikke bli refundert.

Vi har begrenset opptak av nye juniorer og forespørsel sendes til stavangerbtklubb@gmail.com. Nye/uerfarne junior spillere kan møte opp mandag kl 17.30-19 etter avtale. Det gis mulighet til å prøvespille to ganger før evt innmelding. Vi har oppstart av nybegynner gruppe hver termin og pga stor pågang har vi begrenset periode til nye medlemmer til august-september og januar-februar. Alle junior spillere blir registrert i Spond der man melder seg på fellestreningene. Hvis du er senior nybegynner eller mindre erfaren kan du møte opp for trening og instruksjon tirsdag kl 19.

Medlemskap følger et kalenderår 1.1.-31.12. Medlemskontingenten er kr.100,- pr år. Dette gjelder alle medlemmer, aktive og støtte medlemmer.

Treningsavgift er kr. 900,- pr år. Dette gjelder aktive medlemmer, junior og senior. For nye medlemmer som starter i andre halvår vil det bli fakturert halv årsavgift kr 450,-.

Det gis søsken moderasjon kr 500 på treningsavgift, dvs kr 1300,-/år dersom to søsken er med.

Utstyr for nybegynnere

For å begynne med bordtennis trenger du din egen bordtennisracket, innesko og treningstøy.

Bordtennisracketen din i starten kan være av en enkel type som du får kjøpt i sportsbutikker. Vi vil anbefale at du skaffer deg minst 3 stjerners racket som har nok kvalitet til grunnleggende spill.

Dersom du vil utvikle deg

Hvis du har trent en stund og vil delta i turneringer, eller fra starten av er sikker på vil komme til å spille lenge, da trenger du en god racket for å kunne utvikle spillet ditt. Du vil trenge 5 stjernes av god kvalitet eller lime sammen egen racket av stamme og gummi.

Ttex.no og Taidesport.no tilbyr et rikt utvalg av spillerutstyr. For de som ønsker racket med en god stamme og gummi som kan skiftes ligger det i prisklassen 800-1000 kr, for eks Stiga Allround Classic + DNA Future, Yasaka 2040 + Original Extra XHG, Butterfly Soft Allround + Flextra, Gewo Offensive + Gewo Mega control, Yinhe N 9 S + Gewo Nano flex for å nevne noen.

For videre utvikling bør du delta i turneringer og/eller divisjonspill. Lokale turneringer er i regi av RegionVest.